Meditacijos pradmenys

Meditacija yra puiki pagalba mūsų įtampos bei skubėjimo persmelktame gyvenime. Labai paprastai į tai žvelgiant tai tiesiog labai gilus atsipalaidavimas ir minčių nuraminimas. Tokioje vidinėje tyloje lengviau išgirsti intuicijos balsą, tokioje būsenoje atsigaivina kūnas ir siela, gimsta įkvepiančios mintys ar ateina netikėti sprendimai.

Apie meditaciją parašyta nemažai puikių knygų, šiuo straipsniu galiu tik pasidalinti savo patirtimi, kuri, prisipažinsiu, nėra tokia jau ir didelė bei pasiūlyti keletą naudingų patarimų, kuriuos norėčiau būti gavusi savo kelio pradžioje. Aš išbandžiau nemažai būdų ir radau sau tinkamiausius. Norėčiau su jumis pasidalinti savo atradimais ir mintimis.

Kartais aš patogiai įsitaisau, atsipalaiduoju ir klausausi muzikos. Taip įsijaučiu, jog atrodo, kad tai iš mano kūno kyla tie garsai, jie tampa mano mintimis ir jausmais. Toks visiškas savęs pamiršimas keletui minučių padeda atsiriboti nuo visų rūpesčių. Tai ne šiaip muzikos klausymasis, kai ji būna tik fonas, tuo metu aš pati ir esu muzika, o muzika tampa manimi. Atrodo lyg ji gimtų ir skambėtų ne išorėje, o manyje. Galima būtų plačiai kalbėti apie klasikinės, ypač Mocarto, muzikos galią, bet jei klasika ne jūsų skonio muzika – pasirinkite tokią, kuri atitinka jūsų nuotaiką ir skonį.

Kitas būdas gal artimesnis tradicinei meditacijos sąvokai. Reikia įsitaisyti atsipalaidavus, geriausia tiesia nugara. Lengviausiai seksis gamtoje, kur gamtos garsai neskatina jokių loginių minčių. Sutelkite dėmesį į savo kvėpavimą ir leiskite mintims nutolti ir nutilti. Jei nepavyksta tuomet reikia kartoti mintyse kokį nors žodį kvėpavimo ritmu. Galima skaičiuoti vienas… du… (įkvėpimas), trys… keturi (iškvėpimas). Arba pasirinkite kokį nors žodį atspindintį problemą kurią tuo metu sprendžiate, pvz.: ramybė, sveikata, klestėjimas… galite pasirinkti kokį norite, kad tik būtų pozityvus. Ir kartokite mintyse tą žodį įkvėpdami ir iškvėpdami. Arba įkvėpkite žodį sveikata ar meilė, o iškvėpkite ir taip paleiskite iš savęs ligą ar vienatvę. Sutelkite visą dėmesį į kvėpavimą ir likite kaip galima labiau atsipalaidavę. Jei į galvą lenda pašalinės mintys, užfiksuokite jas, gal tai geros idėjos, ir atidėkite vėlesniam laikui. Švelniai grąžinkite dėmesį prie kvėpavimo ir savo mažytės mantros.


Dar vienas variantas taip pat susijęs su kvėpavimu. Tik nereikia nieko kartoti, o viso labo sutelkti visą dėmesį į natūralias pauzes tarp įkvėpimo ir iškvėpimo. Ji trunka tik akimirką, bet jei pakankamai į tai įsijauti atrodo tuo metu ištirpo ir išnyko visas pasaulis. Pamėginkite, pojūčiai tikrai nuostabūs.

Tegu meditacija jūsų nevargina, o būna mažytė dovanėlė sau, kai to labiausiai reikia. Geriausia tam rasti laiko reguliariai, tačiau jokiu būdų neverskite savęs per prievartą. Tai turi būti natūralus troškimas, o ne prievolė. Jei nenorite ar negalite tam skirti daugiau laiko, skirkite bent vieną minutę, bent tris gilius įkvėpimus ir iškvėpimus mintyse laikant pozityvią intenciją arba pradėkite ir tęskite tik tiek, kiek norėsis. Su laiku vis lengviau seksis sutelkti dėmesį ir pajutę meditacijos teikiamą naudą jūsų savijautai jau su malonumu skirsite jai laiko.

Pirmieji gaukite visas naujienas

Išskirtiniai pasiūlymai ir nuolaidos, nauji straipsniai, webinarai ir renginiai visoje Lietuvoje. Registruodamiesi sutinkate gauti Linos Balsės naujienlaiškį.

Pasidalinti mintimis

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.