Per didelis emocinis jautrumas

Skaitytojos klausimas – kaip suvaldyti per didelį emocinį jautrumą?

Asta man parašė su tokiu klausimu:

„Norėjau Jūsų paklausti gal kiek neįprasto dalyko.  Ar galima kokiu ritualu kažkaip suvaldyti emocijas? Tiksliau kai kalbu su savo partneriu ir kažko nesutariame aš nemoku, neįstengiu suvaldyti savęs ir pravirkstu. Kartais dėl visai smulkiu dalykų. Mano partnerio yra aukštas balso tembras. Nors jis ir nerėkia, bet kai susinervina dar aukščiau pakelia toną. Nors jam sakiau, kad kontroliuotų bet manau jo juk negaliu priversti pasikeisti jei net man pačiai sunku keistis.  Net nekenčiu savęs tokios, žliumbiu ir nežinau kaip tvardytis. Iš anksto dėkoju.“

Sveika Asta, suprantu jūsų savijautą, nes ir pati esu itin jautri ir lengvai pravirkstu nepakeldama įtampos ar konflikto, tačiau reikia suprasti jog didelis emocinis jautrumas tai prigimtinė savybė ir labai graži. Mes taip pat jautriai ir giliai jaučiame grožį, meilę, dėkingumą bei kitas pozityvias emocijas, greičiausiai jūs kaip ir aš esate ganėtinai empatiška ir jaučiate aplinkinių emocijas ir energijas. Pasistenkite įvertinti teigiamą savo jautrumo pusę, nes jeigu jaučiate stiprią neigiamą emociją neigiamos emocijos ir galimo verkimo atžvilgiu gaunasi jog vien nuo minties, kad va dabar galiu pravirkti ir užplūdusio gėdos, nesmagumo jausmo, nenoro rodyti savo emocijų jų banga tampa per didelė ir jos neatlaikiusi pravirksite.

Beje pasidalinsiu įdomiu faktu – ašarose yra bekvapė medžiaga mažinanti vyrų testosterono lygį, o testosteronas atsako už jų agresiją. Gal pas jus yra vidinė problema su pykčio ir agresijos išreiškimu ir priėmimu ir reikia padirbėti su tuo, su įsitikinimu jog jūs pati turite teisę supykti ir jums yra saugu ir galima išreikšti savo pykti, kad galite atlaikyti kitų pyktį. Bet kol kas, kol to nepavyksta, ašaros galbūt yra gamtos ir prigimties padiktuotas natūralus būdas sumažinti agresiją. Tuo pačiu galima iš dalie suprasti vyrus, kurie verkiančias moteris laiko manipuliuojančiomis, jei tai iš tiesų yra slaptas ginklas sumažinantis jų pyktį į empatiją, kai jie iš tiesų nori sveikai ir natūraliai išreikšti būtent pyktį. Ar tiesiog su didesne jėga balse išsakyti savo nuomone (supaisyk čia tą ribą).


Reikia suprasti jog emocija yra energija, o energija kaip ir vanduo turi tekėti. Užgniaužti emociją reiškia pasilikti ją savo kūne. O kas nutinka stovinčiam vandeniui? Jis surūgsta.

Taip ir neišjaustos ir nepaleistos emocijos virsta energetiniais blokais sutrikdančiais energijos tekėjimą kūne ir keliančiais vis didesnes ir psichologines problemas ir fizines ligas. Geriausia yra tiesiog pripažinti ir priimti kiekvieną emociją, nerūšiuojant jų į geras ir blogas, pabūti su jomis, pilnai pajusti jas ir paleisti pereinant į kitą būseną ir emociją.

Be to, neįmanoma nuslopinti vienų emocijų ir palikti nepaveiktas kitas. Jei sieksite tiesiog sumažinti savo jautrumą, tarsi prisukti emocijų „garsą“, nesvarbu ar ritualais, ar tiesiog atsiribojimu nuo savo jausmų, jūs užblokuosite juos visus. Neseniai man teko dirbti su moterimi, kuri beveik nieko nebejautė ir tokioje būsenoje gyventi tikrai nebėra gera. Ypač kai vienintelės pasiliekančios emocijos būtinai bus neigiamos, o tokio savęs pareguliavimo kaina yra sutrikę hormonai, valgymo įpročiai, svoris ir kitos sveikatos bėdos.

Tais momentais, kai norite pravirkti, pamėginkite atpalaiduoti veidą, pakeisti išraišką į neutralią. Taip pat gali padėti dėmesio perkėlimas į kvėpavimą bei kūno fizinius pojūčius, pajudinti kojų pirštus, galima netgi stipriai sugnybti odą tarp nykščio ir rodomojo piršto. Visa tai tam, kad iš emocijų erdvės nusileistumėte į fizinę erdvę, į savo kūną. Galite fiziškai žengti žingsnelį atgal įsivaizduodama jog atsitraukiate iš įtemptos ir jus sujaudinusios situacijos. Pamėginkite šias priemones ar jų derinį ir galbūt kas nors padės tomis akimirkomis, kai norisi netinkamu laiku pravirkti.

Bet tai gudrybės ekstra atvejams, o ne būdas sumažinti savo jautrumą. Kas dėl būdų spręsti problemą – aš tiek sau naudoju, tiek kitiems jautriems žmonėms rekomenduoju:

  • Labiau įsižeminti – medžio meditacija, ryšys su žeme vaikštant basomis, fizinis judėjimas, įsijautimas į savo kūną ir jo pojūčius
  • Įžeminančius akmenis amuletus – dūminis kvarcas, agatai, jaspiai
  • Energetinio apsivalymo metodus – druskos vonia
  • Eteriniai aliejai – lavandų padės išsakyti savo emocijas, vietoje jų išverkimo, o geranium turi emocijas ir traumas gydantį poveikį
  • Meditaciją – puiki galimybė suprasti ir išjausti savo emocijas bei išvengti jų užsistovėjimo, suprasti jų priežastis
  • Energetinio gydymo metodus

Kodėl gydymo? Kuo jautresnis žmogus, tuo giliau viską į save įsileidžia ir didelė tikimybė jog turi nemažai emocinių ir energetinių traumų, dėl kurių ir atsiranda tos jau nesveikai jautrios reakcijos. Panašiai kaip labai užsiteršęs žmogus tampa alergiškas menkiausiam alergeno kiekiui. Taigi galite išmėginti kristalų terapiją, čakrų valymą arba Reiki. Ne tam, kad nuslopinti emocijas ar pakeisti jūsų prigimtį, o kad išgydyti praeities traumas ir atkurti harmoniją, kad galėtumėte komfortabiliai gyventi su savo emocijomis ir įvertinti tokio jautrumo privalumus. Juk kai kurioms funkcijoms plaktukas netinka, reikia subtilaus įrankio, va ir jūsų misija reikalauja didesnio subtilumo. Tai jūsų talentas, o ne trūkumas.

Labai lauksiu ir kitų lankytojų pastabų ir holistinių rekomendacijų kaip ne nuslopinti per didelį jautrumą, o išmokti atkurti emocinę pusiausvyrą bei harmoniją.

Pirmieji gaukite visas naujienas

Išskirtiniai pasiūlymai ir nuolaidos, nauji straipsniai, webinarai ir renginiai visoje Lietuvoje. Registruodamiesi sutinkate gauti Linos Balsės naujienlaiškį.

Komentarai

  1. Asta

    Dekui uz tai,kad taip issamiai atsakete i mano klausima. As ir nenoriu to jausmo,tu emociju „uzdaryti“ savo viduje. Tik gal but daugiau noriu susigyventi su jomis ir ismokti tiesiog ramiau i viska reguoti. Nes tiesiog buna situaciju, jog negaliu issakyti savo minciu kaip noreciau; ramiai,aiskiai ir suprantamai. Kadangi gyvenu uzsienyje ir tenka kalbeti svetima kalba, mano emocijos apsunkina kartais situacija. Bandysiu jusu patarimus pritaikyti praktikoje.

Pasidalinti mintimis

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.