Meditacija – ugninis kvėpavimas

Deguonis yra mūsų gyvybės pagrindas, o ritmingas kvėpavimas pripildo mus gyvybinės energijos. Kvėpavimo pratimai yra tiek sveikatos, tiek magijos bei mistinių-religinių mokymų dalis ir gali neįtikėtinai paveikti žmogaus savijautą ir sveikatos būklę. Skirtingi kvėpavimo būdai turint skirtingus ketinimus gali padėti pakeisti fizinę, protinę ir emocinę savijautą mums reikiama linkme. Visi alternatyvios medicinos patarimai siūlomi kaip pagalbinė priemonė, kurią taikyti turėtumėte vadovaudamiesi sveiku protu, atsižvelgdami į savo sveikatos būklę ir jei reikia pasitarę su medikais.

Vienas iš naudingiausių kvėpavimo pratimų yra Ugninis kvėpavimas, kilęs iš kundalini joga tradicijos. Sakoma, kad šis kvėpavimas gali per porą minučių suteikti kūnui tai, ką duoda valanda įprastinio kvėpavimo. Ugninis kvėpavimas sušildo kūną, pagreitina medžiagų apykaitą, greičiau degina kalorijas ir detoksikuoja kūną, apvalo jį nuo šlakų. Dvasine prasme šis kvėpavimas apvalo energetinį kūną, suaktyviną energijos tekėjimą ir taip pašalina užsistovėjusios energijos blokus.

Šį kvėpavimą galite atlikti prieš darbo dieną, kad suteiktumėte savo kūnui energijos,  tarp treniruočių, kad pagerintumėte jų rezultatus, ar prieš maginį ritualą, kad lengviau tekėtų energija. Toliau aprašyti pagrindiniai šio kvėpavimo “žingsneliai”. Nors iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti sudėtinga, tačiau kartą patyrus šio kvėpavimo sukeliamus pojūčius vėliau lengvai atkartosite pratimą be jokios pagalbos ar priminimų.

  • Atsisėskite tiesia nugara. Tradiciškai sėdima lotoso poza ar paprasčiau sukryžiavus kojas, bet galite sėdėti ir ant kėdės. Kai išmoksite šio kvėpavimo galėsite jį atlikti bet kokioje pozije, stovėdami, eidami ar kaip tik panorėję.
  • Pradėkite greitu kvėpavimu maždaug 120 – 240 įkvėpimų per minutę. Įkvėpimas ir iškvėpimas turi trukti vienodai. Šį greitą kvėpavimą valdykite pilvu iš saulės raizginio taško, krūtinė pakilusi ir nejuda. Tai gan paviršutinis kvėpavimas trumpais įkvėpimais ir iškvėpimais, jei jaučiate hiperventiliacija, lengvą svaigulį kiek sulėtinkite kvėpavimą.
  • Kai nusistatysite sau patogų greitojo kvėpavimo ritmą pradėkite mintyse kartoti mantrą “Sat” įkvėpdami ir “Nam” iškvėpdami. Sat Nam reiškia “tikrasis vardas” ir simbolizuoja jūsų dieviškąją esmę ar aukštesnįjį “aš”. Ši mantra padeda pakylėti sąmonę į lengvą transo būseną.
  • Tęskite Ugnies kvėpavimą pradžiai iki dviejų minučių, su laiku pratęsdami iki 2-5 minučių.
  • Kundalini jogoje Ugnies kvėpavimas užbaigiamas “mulbandh” arba šaknies užraktu. Tai užrakiną Ugninio kvėpavimo metu išlaisvintą energiją kūno energetinėse sistemose ir neleidžia jai išsisklaidyti. Tiesiog baigdami Ugninį kvėpavimą giliai įkvėpkite ir įtempkite tarpvietės (ties šaknies čakra) raumenis. Įtraukite pilvą gilyn link stuburo. Sustinkite taip sulaikę kvėpavimą 3-5 sekundėms, o tuomet laisvai iškvėpkite ir atsipalaiduokite.
  • Grįžkite prie normalaus kvėpavimo ir dar minutėlę pailsėkite.

Ugninio kvėpavimo nebūtina baigti šaknies užraktu, jis veikia ir be jo, tai tik būdas sustiprinti ir ilgiau pratęsti jo poveikį.


Pirmieji gaukite visas naujienas

Išskirtiniai pasiūlymai ir nuolaidos, nauji straipsniai, webinarai ir renginiai visoje Lietuvoje. Registruodamiesi sutinkate gauti Linos Balsės naujienlaiškį.

Pasidalinti mintimis

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.